Jeg har i 2016 afsluttet en succesfuld Turn-Arund af Bankernes Kontantservice. Opførelsen af Europas bedst sikrede kontantcenter, design og installation af verdens første automatiserede kontant håndteringsløsningen, ny IT infrastruktur og ERP løsning, leveret til tiden og inden for budget, har løftet bundlinjen fra 2014 til 2016 med næsten 100 millioner. Dkr.
Jeg har, i mine funktioner som underdirektør, funktionschef og programchef for større turn arounds, konstateret at en succesfuld virksomheds-turnaround frigiver et stort uudnyttet potentiale i virksomheden
Mit arbejde hos IBM som world-wide Business Quality & Lean manager lærte mig, at solide standardiserede processer og anvendelse af 6 sigma var et stærkt fundament for at gennemføre en turn around, hvor vi konsoliderede 7 virksomheder til 3 virksomheder.
Som underdirektør hos Årstiderne fik jeg erfaring i at opbygge og designe nye processer i takt med at virksomheden gennemgik en forandring fra at være en entreprenørvirksomhed til en mere konsolideret virksomhed. Potentialet blev bl.a. en halvering af indkøbsfunktionen.
I mit arbejde hos Royal Unibrew fik jeg som process excellence manager erfaring med at benytte Value Stream mapping til at realisere et meget stort effektiviseringspotentiale. Eksempelvis blev fadølsservice effektiviseret med 30 %. Og budgetprocessen med 60 %.
I mit arbejde for kapitalfonden European Directories S.A. har jeg som Nordisk Program Chef for Change Management og Chef for Business Process & Lean Managementopbygget professionelle programkontorer der har sikret at turn-around projekterne er blevet gennemført til tiden. Gennemførelsesprocenten af projektporteføljen er steget fra 70 % til 99 %. Implementering af samordnet ressourceplan har givet en øget ressourceudnyttelse på 25 %.
Som funktionschef hos DGS A/S med ansvar for produktion og online fulfilment opbyggede jeg en Lean og procesafdeling til at sikre at kundens forventninger bliver tilgodeset i turn-around processen fra print til online virksomhed. Opbygning af en process excellence afdeling har i Q1 2011 givet et løft på 22 % i kundetilfredsheden. Endvidere har nye processer i kundecenteret øget ”One-Stop” solution fra 60 % til 85 %, og tabte kald er under 1 %. Krediteringer og kundeklager er faldet med 80 %. Produktionen af Web-sites, SEO/SEM er siden udgangen af 2010 steget 400 %. Kontrakt- og annonceproduktion er optimeret med 60 %.
Nyeste kommentarer